Innovationsslangen

I det nedenstående indlæg har vi beskrevet vores innovationsproces ud fra innovationsslangen. Vi har i denne sammenhæng valgt at ’’hemmeligholde’’ vores innovationsidé, og har derfor kun lavet en overordnet beskrivelse af vores proces for ikke at afsløre vores egentlige produkt. Vores innovationsidé præsenteres endeligt til eksamen.







Eget design



Her er den overordnede innovationsslange.

Fase 1: Ambitionsniveau
I fase 1 har vi valgt den inkrementelle innovation, da vi har taget udgangspunkt i allerede eksisterende insulinpumper og opdateret ideen med nye komponenter.

Fase 2: Research
Vi har valgt at benytte spørgeskemaer i forhold til vores målgruppe, da denne målgruppe kan være ”svær” at få i tale. Dette betyder, at vi har fået nogle mere åbne og velovervejede svar.


Fase 3: Kategorisering og analyse
Ud fra den research vi indsamlede i forrige fase, vil vi tage højde for målgruppens bekymringer og inputs i forhold til vores innovation, så vores produkt kan gøres mere brugervenlig i forhold til målgruppens ønsker.

Fase 4: Konceptudvikling og design
Produktet vil ligne det der er på markedet i forvejen, men den vil være mere avanceret i form af noget rent teknologisk.

Fase 5: Test og prototyping
Ud fra målgruppens svar, tyder vores ide til at være en mulig ide. Derudover har vi også snakket med en afsnitsledende sygeplejerske på en endokrinologisk afdeling, som syntes, at vores produkt er relevant i forhold til vores målgruppe. (31)



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar